Witaj na portalu z odpowiedziami na Twoje pytania!
Co to jest...? Jak zrobić...? Dlaczego...?

Na pewno często zastanawiałeś się co to jest... albo jak zrobić.. Ten portal powstał po to aby móc znaleźć odpowiedzi na takie właśnie pytania.  Odpowiedzi na pytania przygotowany są przez specjalistów w danych tematach. Odpowiedzi są rzeczowe i kompetentne.  Zapraszamy do lektury.

Możecie również zgłaszać swoje pytania poprzez formularz kontaktowy. Odpowiemy na 100%!

Autorzy.
Surreal Template Image

 

Co to jest Marka?


W literaturze istnieje wiele sposobów definiowania marki, co podkreśla złożoność jej istoty i znaczenie przedsiębiorstwa. Według M.Dębskiego „nauka nie opracowała jeszcze jednolitej definicji tego pojęcia. Jest ono różnie traktowane przez poszczególnych autorów”. H. Mruk definiuje markę jako część znaku firmowego, która może być wymawiana i obejmuje litery, słowa, cyfry oraz ich kombinacje. Pozwala ona indywidualizować poszczególne produkty wśród wielu istniejących już w danym segmencie rynku.
W logice wyróżniamy nazwy generalne (np. rośliny), i nazwy indywidualne, określające przedmioty charakteryzujące się swoistymi cechami (np. róża – kwiat
o określonym wyglądzie, określonych kolorach, kształcie itp.), tak w odniesieniu do marki odpowiednikiem nazw generalnych są pewne kategorie produktów czy usług (np. słowniki). Nazwa marki pozwala na ich identyfikację i indywidualizację pod względem pewnych cech, które do poszczególnych marek przypisujemy (np. słowniki Longana, PWN itp.). Posiadamy konkretną opinię na temat określonych marek, odnośnie ich jakości merytorycznej, wydawniczej czy poziomu cen. Nazwa marki jest ściśle powiązana z pewnymi cechami fizycznymi i psychologicznymi, które przypisujemy produktowi.
Oprócz pozostałych cech dobrej nazwy marki, ważne jest odpowiednie brzmienie, łatwość wymowy czy zrozumienia, zainteresowanie wzbudza funkcja, która poprzez samą nazwę marki wywołuje w nabywcy odpowiednie i pożądane skojarzenia. Nie wystarczy, że klient rozpoznaje markę, że wie, jaki produkt ona reprezentuje. Klient chce, aby dźwięk marki, jej brzmienie, wywoływały głębsze skojarzenia, utrwalone opinie na temat określonego produktu, jego cech czy jakości.