Witaj na portalu z odpowiedziami na Twoje pytania!
Co to jest...? Jak zrobić...? Dlaczego...?

Na pewno często zastanawiałeś się co to jest... albo jak zrobić.. Ten portal powstał po to aby móc znaleźć odpowiedzi na takie właśnie pytania.  Odpowiedzi na pytania przygotowany są przez specjalistów w danych tematach. Odpowiedzi są rzeczowe i kompetentne.  Zapraszamy do lektury.

Możecie również zgłaszać swoje pytania poprzez formularz kontaktowy. Odpowiemy na 100%!

Autorzy.
Surreal Template Image

 

Co to jest Marketing mix w kontekście marki?


M. Dębski określa markę, jako jeden z podstawowych narzędzi konkurowania. Spotykane są opinie, iż zarządzanie marką można porównać równocześnie z prowadzeniem działalności marketingowej. M.Dębski podkreśla także, iż właśnie marka i jej kreowanie są spoiwem, które łączy poszczególne zadania marketingowe w przedsiębiorstwie. Dobra marka wspomaga procesy zdobywania i utrzymywania rynków oraz w znacznej mierze staje się wyznacznikiem wartości firmy.
„Marka zajmuje znaczące miejsce wśród instrumentów marketingowych” . Przed wszystkim ma kluczowy wpływ na marketing mix (price, product, promotion and place). Silna, rozpoznawalna marka, wywołująca pozytywne skojarzenia przyczynia się do poprawy pozycji firmy w jej otoczeniu. Poza tym, produkt pod znaną marką wymaga odpowiedniego sposobu działań jeśli chodzi o poziom dystrybucji. Niemożliwe jest np. aby wyroby z tzw. „górnej półki” były sprzedawane w supermarkecie. Według M.Dębskiego, produkt markowy musi także charakteryzować się odpowiednimi parametrami, przede wszystkim pod względem jakości. Poza tym warto dodać, iż z marketingowego punktu widzenia, większe znaczenie od jakości rzeczywistej jest jakość postrzegania. Należałoby więc stosować odpowiadnią politykę produkcji, aby dany produkt miał zapewnione odpowiednie standardy, a co ważniejsze, aby przekonać konsumentów do jego kupna.
Złożoność pojęcia marki ukazuje również J.Kall, w przekonaniu którego jest ona „kombinacją produktu fizycznego, nazwy marki, opakowania, reklamy oraz towarzyszących im działań z zakresu dystrybucji i ceny, kombinacja, która odróżniając ofertę danego marketera od ofert konkurencyjnych, dostarcza konsumentowi wyróżniających korzyści funkcjonanych i/lub symbolicznych, dzięki czemu tworzy lojalne grono nabywców i umożliwia tym samym osiągnięcie wiodącej pozycji na rynku.