Witaj na portalu z odpowiedziami na Twoje pytania!
Co to jest...? Jak zrobić...? Dlaczego...?

Na pewno często zastanawiałeś się co to jest... albo jak zrobić.. Ten portal powstał po to aby móc znaleźć odpowiedzi na takie właśnie pytania.  Odpowiedzi na pytania przygotowany są przez specjalistów w danych tematach. Odpowiedzi są rzeczowe i kompetentne.  Zapraszamy do lektury.

Możecie również zgłaszać swoje pytania poprzez formularz kontaktowy. Odpowiemy na 100%!

Autorzy.
Surreal Template Image

 

Co to jest Wizualny aspekt marki?


Wizualne aspekty marki zostały podkreślona przez L. de Chernatony, w opinii którego prawidłowe pojęcie marki zostało zaproponowane w 1960 roku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu (American Marketing Associaton, AMA). Owa definicja zwraca szczególnie uwagę na znaczenie loga i wizualnych oznaczeń marki jako podstaw służących do rozróżniania. L. de Chernatony podaje przykład, iż takie czynniki jak unikatowy kształt butelki Coca-Coli, złote litery McDonald’s czy nadgryzione jabłko w kolorach tęczy Apple, są znakomitymi przykładami marek, rozpoznawalnych przez swoje logo.
Duże trudności mogą pojawić się przy wyborze marki, która planowo lub nie, staje się marką globalną albo międzynarodową. Przy tworzeniu marki pożądane jest aby jej brzmienie wywoływało odpowiednie skojarzenia wśród konsumentów – niezależnie czy nazwa zdradza specyfikacje produktu. Z tego powodu nazwa marki jest szalenie istotna, gdyż ma wpływ na takie czynniki jak wizerunek marki, stopień rozpoznawalności a co za tym idzie, poziom sprzedaży, możliwość stosowania wyższych cen, co się przekłada na korzyści finansowe.
Nazwy marek można klasyfikować pod względem przekazywanych informacji o produkcie.
Według J. Atkorna, istnieje wiele rodzajów marek. Żeby je pogrupować należy określić kryterium podziału (tabela 1).

Kryterium podziału marek
Kryterium podziału Rodzaje marek
Podział ze względu na sponsora marki • marki producentów
• marki handlowe
• marki mieszane
Podział względu na nazwę marki • marki indywidualne
• marki rodzinne
• marki mieszane
Podział ze względu na zasięg marki • marki globalne
• euromarki
• marki narodowe
• marki regionalne
• marki lokalne
Podział ze względu na wizerunek marki • marki rytualne
• marki symboliczne
• marki będące dziedzictwem pewnego osiągnięcia
• marki snobistyczne
• marki legendarne
Podział ze względu na wizerunek i funkcjonalność marki • marki – perły
• marki o wyróżniającej użyteczności
• marki mówiące coś o użytkowniku
• marki - imitacje
Źródło: J.Atkorn, Strategia marki, PWE, Warszawa 1999, s.76-83.

J.Atkorn wyróżnia wiele rodzajów marek, takich jak m.in. marka producenta, handlowa, mieszana, indywidualna, rodzinna, łączona oraz, najbardziej adekwatna do tematu pracy, marka globalna.