Witaj na portalu z odpowiedziami na Twoje pytania!
Co to jest...? Jak zrobić...? Dlaczego...?

Na pewno często zastanawiałeś się co to jest... albo jak zrobić.. Ten portal powstał po to aby móc znaleźć odpowiedzi na takie właśnie pytania.  Odpowiedzi na pytania przygotowany są przez specjalistów w danych tematach. Odpowiedzi są rzeczowe i kompetentne.  Zapraszamy do lektury.

Możecie również zgłaszać swoje pytania poprzez formularz kontaktowy. Odpowiemy na 100%!

Autorzy.
Surreal Template Image

 

Co to jest Wymiana międzynarodowa?


Wymiana międzynarodowa jest podstawą międzynarodowego marketingu. Różni się ona od wymiany na rynku krajowym. Według J. Atkorna, marketing międzynarodowy zakłada, że świat jest jednym wielkim rynkiem składającym się
z wielu regionalnych i krajowych makrosegmentów o rozmaitych wewnetrznych strukturach . Pracujący w międzynarodowej korporacji menedżer doskonale wie, że owe fragmenty rynków krajowych, nie wykazują znaczących różnic.

Powołując się dalej na J. Atkorna, zależnie od stopnia standardyzacji marketingowej oferty można wyróżnić dwie skrajnie różne marketingowe koncepcje: marketingu globalnego oraz marketingu lokalnie zróżnicowanego . Globalizacja w marketingu to nic więcej jak dążenie do zaspokojenia potrzeb nabywców z różnych krajów za pomocą tej samej oferty i tych samych wartości. Owym standardyzacjom marketingowych sprzyjają procesy polityczno-gospodarcze. Powodują one upodabnianie się rynków. Zjawisko to możemy zaobserwować przede wszystkim w krajach Unii Europejskiej.

Zbieżność tendencji do upodabniania się potrzeb nabywców w różnych krajach z tendencją do globalizacji produktów stwarza olbrzymie międzynarodowe rynki . Ponadnarodowe korporacje korzystają z tej nowej rzeczywistości czerpiąc ogromne zyski wynikające z wielkości skali w produkcji i marketingu .